maisseblog

Un viatge molt especial

[Cançó: Moon River

Àlbum: What a wonderful world

Intèrpret: Louis Amstrong]

Cada vegada prepare amb més il·lusió i més dedicació els viatges. I és que m’encanta viatjar. Gaudisc al màxim del present però gràcies al senyor Google i a la fotografia, també gaudisc amb la preparació de la ruta l’abans, que és el present anterior i després, mirant i preparant les fotografies, torne a gaudir del futur, que torna a ser el present actual.

Preparar el lloc on anirem no és una tasca fàcil però, en este últim viatge, del que fa ja cinc mesos, va estar totalment determinat, en este cas, pel lloc on ens hospedaríem. Buscant hotels amb habitacions quàdruples vaig topar amb La Alqueria a Ràfels, ja que tenia una habitació familiar molt guapeta (molt maja, com diria el propietari). Els preus no eren excessius i l’habitatge semblava força agradable. Els comentaris i la puntació de l’hotel continuaven animant-me a decidir-me per aquell destí. Tan sols quedava analitzar l’entorn i veure si la zona s’ho valia.

Ràfels X03

Hotel L’Alqueria a Ràfels

I tant que s’ho valia. La comarca del Matarranya és tan espectacular que supera qualsevol comentari, i tots són bons. Si afegim que hi han infinitud de rutes de senderisme i llocs bonics per visitar, ja estava clar. Només calia trucar a l’hotel per tal de reservar-lo. I així ho vaig fer un mes abans de la data. Com sempre, parlant directament amb el propietari, que molt amablement em va dir que em trucaria en breu i que era molt millor trucar per telèfon que reservar per la web.

Una de les coses que també ens va cridar molt l’atenció d’aquella comarca va ser com els costums sortien dels pobles fins que els vivíem com a nostres, una mica també. Per exemple, com els pregons formàven part del cada dia d’allí. Va ser molt emocionant poder-ho viure.

Ràfels 02X

Un carrer a Ràfels (Comarca del Matarranya)

Uns dies abans de partir, ja em trobava preparant maletes, sobretot la roba que ens enduríem i què ens posaríem cada dia. La majoria, roba d’excursions, roba de senderisme que no s’ha de planxar i no s’arruga. Però també vaig haver de preparar roba per si algun dia tocava arreglar-se una mica, per anar a sopar. Només si calia.

He canviat molt en este sentit, perquè jo fa uns anys no m’haguera endut quasi tot roba de senderisme. Ara és diferent. M’encanta el senderisme, caminar per la natura i fer coses diferents. Són aquelles que et donen trocets de vida i van alegran-te els moments per fer-los únics.

Després d’aconseguir a última hora del dia anterior tindre totes les maletes amb tot arreglat, només restava, el dia següent, poder fer que càpigueren dins del cotxe. Cadascú a lo seu. Jo sóc l’enyinera de les maletes i, el meu xic, enginyer de maleter.

Però les manies que tinc als viatges no acaben a l’eixir sinó que només comencen. Just continuarien en arribar a l’hotel on estaríem unes quantes nits. Adrià ja imaginava allò que passaria o que, tal volta, sempre passa. I és que m’agrada canviar els mobles i acomodar l’habitació per poder estar més còmodes, nosaltres i les maletes.

I és cert que esta vegada no calia fer-ho tant. L’habitació era familiar i dins d’ella hi havien dues habitacions més, cadascuna amb la seua porta, i el bany. Només vaig haver de canviar dos tamborets o puffs de lloc per posar-los a la nostra habitació i fer-los servir per posar coses damunt.

En traure la roba més necessària i que podia arrugar-se de les maletes i penjar-la i col·locar-la a l’armari i després de traure els pijames i posar-los sota el cabeceró, vaig col·locar tot el contigut de la borsa d’aseo adequadament al bany. Tot en el seu lloc per fer-nos la vida més còmoda durant estos sis dies.

Per a mi això és imprescindible. Sóc maniosa, ho sé. Però si no ho fera, no podria estar. Una altra mania meua és fer els llits de matí. Sé que paguem perquè ens els facen però no m’agrada veure l’habitació desarreglada ni un segon. També vaig tindre precaució de dur borses per a la roba bruta, ja que al tindre roba suficient per a cada dia, no caldria llavar res, com altres vegades sí que he fet.

A mesura que avançaven els dies era més complicat col·locar la roba i separar la neta de la bruta, però així i tot, jo insistia, per deixar l’habitació habitable.

I en un no res va arribar l’últim dia on lo complicat era fer que tot cabera de nou a les maletes. Esta vegada és més difícil perquè la majoria de la roba està bruta i no és gens agradable doblar-la de nou perquè càpiga, però així ho vaig tindre que fer si volia poder tancar les maletes i que caberen dins del cotxe.

L’atzar va encertar en la comarca que havíem triat però també amb l’hotel. I és que José i Clara de l’Alqueria et fan sentir-te com a casa. El seu tracte és molt agradable i la cuina és deliciosa. Clara li dona un toc d’excelència a tots els plats i José t’explica amb tot detall i amb molta gràcia en què consisteix cada plat i tot allò que vullgues saber de la zona. Però no només xarrades d’interés turístic, ja que durant les cinc nits que vam estar allí vam poder xarrar de qualsevol tema amb ells.

Ràfels X04

Sopars inoblidables a l’Alqueria de Ràfels amb José, Clara i Pablo

I és que viatjar no és només veure llocs i gaudir-los. Si no que és també, per a nosaltres, conéixer més persones amb les que convius durant uns dies i fer amics que, durant el temps, sempre els tindràs en la memòria.

I amb tots estos records, seguirem somiant per desitjar que els propers destins siguen tan bons com aquest últim que va ser inoblidable.

This entry was published on 22 d'Agost de 2016 at 8:46 PM. It’s filed under "bons moments", "la música i els sentits", "la vida és bella", bella, música, music, Natura, Paissatges, paraules, Sentiments, sentits, somni, sueño, Uncategorized, Valors, vida and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Deixa un comentari

