maisseblog

Dedicar-se temps a una mateixa

Dedicar-se temps

És fàcil escoltar o llegir consells al llarg de la teua vida, sobretot si eres dona, en els quals et donen ànims perquè dediques temps a tu mateixa al llarg del dia, de la setmana i, si no trobem temps, almenys que siga una vegada al mes.

Parle de la dona en concret, perquè sóc dona i visc més intensament el meu cas. Recorde que, després de ser mare per primera vegada i, en relació a l’estat gasós de les mares, és fàcil escoltar les recomanacions d’altres persones amb o sense experiència que et diuen que has de dedicar-te temps a tu mateixa i coses així. Altres, en canvi, i són la majoria, una mica més punyeteres, et recorden que eixe temps ara no el trobaràs i que mai tornaràs a ser la mateixa. Cosa que també és veritat, per una altra banda.

Al principi, quan comences a ser mare, veus eixe temps no trobat com un desig o tal volta una il·lusió, que és més bé impossible d’acomplir. De fet, no tens temps ni de dutxar-te cada dia ni de mirar-te a l’espill en molts mesos. Tampoc és el teu màxim requeriment i, per eixa raó, tampoc li dones prioritat ni tampoc et pares a pensar-ho.

Com que jo ja fa temps que vaig ser mare per primera vegada i els meus fills ja estan una mica crescudets, sí que puc de nou tornar a dedicar-me temps a mi mateixa, encara que només siga una hora a la setmana. I hui, com m’he proposat que sí que era el dia per fer-ho, doncs ho he fet.

He anat a classe de pilates, com cada setmana hauria de fer, però per unes raons o unes altres, mai ho puc d’aconseguir. No sé si serà la música o serà el dia del mes en el que em trobe (periòdicament parlant), o el meu estat d’ànim d’esta setmana o la meua situació personal, que hui m’he dedicat tota l’estona per a mi. Eixe sentiment d’esforç complet acompanyat de l’acabament de l’exercici amb el màxim plaer del descans vos puc dir que és molt beneficiós, sobretot per a dedicar-te’l a tu mateixa. M’ha recordat, fins i tot, a eixos moments del part en els quals deixen d’apretar-te les contraccions i et relaxes i t’adorms, i on realment et prepares per al que vindrà, que no és més que una nova contracció una mica més forta. També diuen que l’exercici físic allibera endorfines. Doncs ha de ser que a mi, les meua liberació d’endorfines em potència ràpidament la segregació de l’hormona de la felicitat. Perquè m’he trobat divinament. No pensava en res, només en gaudir del moment, de la música, del relax i del meu cos, solament només amb mi.

Hui, més que mai , m’he sentit dedicar-me eixa horeta només a mi com si realment fóra solament meua. I ha estat així, era sola per a mi. A la vegada que anava trobant-me més bé i més animada, també pensava en totes les coses i persones que tinc al meu voltant cada dia i em sentia orgullosa de tindre-les, no tant en altres que he de tindre cada dia al costat i no em fan tant de bé. Això millor no pensar-ho, i menys en eixos moments.

Per acabar, vos diré que he gaudit de l’activitat dedicada exclusivament a mi, perquè si he tingut temps de dedicar-me eixe temps a mi, seré capaç de poder gaudir de la resta del temps que no em dedique a mi però també intente gaudir amb tota l’intensitat, sempre que puc.

Anuncis
This entry was published on 5 d'Abril de 2014 at 10:08 AM. It’s filed under "bons moments", "la música i els sentits", "la vida és bella", aigua, bella, fotos, música, music, Natura, paraules, Sentiments, sentits, somni, sueño, summer, Valors, vida and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

2 thoughts on “Dedicar-se temps a una mateixa

  1. Elisa Elvar on said:

    María José lo que has escrito es una gran verdad, y me enorgullece saber que el ratíto que dedicas a venir a las clases de pilates te vaya tan bien. Besos.

  2. Gracias, Elisa! Ojalá pudiera ir más veces! Un beso! 🙂

Deixa un comentari

