maisseblog

Una sola raó per ser feliç

Una sola raó... per ser feliç

En la vida, tenim moltes raons per estar tristos i també moltes raons per ser feliços, segons el dia i segons el moment. No obstant, en funció de la nostra posició, del nostre tarannà i del nostre estat d’ànim, buscarem i agafarem la primera raó per ser feliços, o tot al contrari, destacarem la primera raó per estar tristos o preocupats i, per tant, començarem a complicar-nos la vida.

Després de reflexionar una estona sobre este tema, el primer que he fet ha estat pensar en el que realment em passa a mi últimament. Vos donaré la meua experiència, que és única, com la de cadascun de vosaltres, però potser diferent de la de qualsevol altre ser del planeta.

I he arribat a la conclusió en fer l’anàlisi de com treballa la meua ment a l’hora de classificar els sentiments, tant els positius com els negatius. És a dir, quin fet vol destacar, i amb què es queda finalment.

Quan passem temporades de moments menys agradables o més durs, qualsevol alegria o notícia positiva és ben rebuda pel nostre cervell. És millor valorada i més destacada que si ens trobem en un període en el qual no hi ha moments durs i tot ens va mitjanament bé o molt bé.

Per eixa raó, m’he adonat que el meu cervell classifica les sensacions, tant positives com negatives i, finalment, vol destacar una sola raó per trobar l’excusa per a ser feliç. És tan sols una excusa que he pogut trobar, però és suficient per a començar. Potser una excusa tonta, simple i segurament una raó que a altres ni els fa somriure ni els fa vibrar el cor. Però a mi sí que m’ho fa.

En canvi, què ocorre internament al meu cap quan tinc alguna raó per a no ser-ho o per a estar trist o una mica menys feliç? Per petita que siga eixa raó i per poca importància que tinga, em molesta. M’és realment difícil llevar-la del cap i em destorba davant qualsevol altra raó per ser feliç. Així i tot, intente apartar-la i minimitzar-la, si puc. De vegades, és impossible, i com tots en esta vida, puc arribar a estar trista si totes les raons negatives superen les positives. Però en cap cas, si no les superen, si tinc suficients raons per a ser feliç, a dia de hui, tindré raons per a no ser feliç. M’he adonat també que la meua ment disposa d’una escala que va desde ser feliç a ser immensament feliç, tot en funció de com queden balancejades les dues parts, la part positiva i la negativa.

I així, em quedaré amb la frase que posa títol a l’entrada: Una sola raó per ser feliç. Només necessitem això, no creieu? Jo almenys així la busque, i quan la trobe, me la quede i me la guarde per a mi. Però no la vull només per a mi, perquè quan sóc feliç, ja estic compartint-la amb qui es troba al meu voltant.

Per acabar, voldria dedicar especialment esta entrada de hui a una amiga, que no és necessari nomenar perquè ella sap qui és i que, com altres lectors, em llig sempre que pot i m’anima a seguir fent-ho. I això, per a mi, ja és una bona raó per ser feliç. També, vull dedicar-la a la meua cosina Ana, per ser tan forta i perquè de segur que molt prompte aprén a trobar raons per a ser feliç. I per últim, a tots aquells que em em llegiu, perquè el simple fet de tindre lectors ja em fa realment feliç.

Feliç diumenge, amics! 🙂

This entry was published on 8 de Setembre de 2013 at 9:15 AM. It’s filed under "bons moments", "la música i els sentits", "la vida és bella", "més fort", et fa més fort", fotos, música, Sentiments, sentits, somni, sueño, Valors, vida and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

5 thoughts on “Una sola raó per ser feliç

  1. “…… No, normal no. Escrius amb el cor, i descobrint els teus sentiments, posant-li una emoció especial a tot el que dius….” Ja m’entens, no? 😉 Eres única!!

  2. Elena… Moltes gràcies!!! 🙂

  3. La felicidad no es el destino, es el viaje. M’agrada molt el que escrius. Una besaeta.

  4. Moltes gràcies, Mila! Una besadeta! 🙂

  5. Retroenllaç: Com celebrar que estic feliç? | maisseblog

Deixa un comentari

