maisseblog

L’Illa, la meua Illa

l'Illa de Benidorm

Per a mi l’Illa és molt més que una roca enmig de la mar. És una referència, el punt de partida, i també, el d’arribada. Igual que la gent que viu a la costa, quan viatja a l’interior enyora veure la mar cada dia. A més a més, els benidormins l’última cosa que mirem quan marxem és l’Illa i la primera que enyorem en mirar la mar, és l’Illa també. Quan tornem a veure-la, ens alegrem d’haver tornat, només per veure-la de nou al nostre horitzó.

Col·locada com està enmig la mar i amb eixa forma asimètrica, provoca sensacions que no puc descriure amb paraules. Tal volta siga perquè, des de ben petita, l’he tinguda enfront dels meus ulls cada dia i, per a mi, forma part del paissatge de mar. I en qualsevol altra part del món, sempre em falta a la vista l’Illa per a què siga un paisatge de mar perfecte.

Sempre m’ha provocat atracció observar l’Illa des de diferents punts del nostre poble i m’he preguntat, quan era xiqueta, tal i com ho fan els meus fills, la raó per la qual quan més lluny estem de l’Illa, més gran la veiem. Ara ja sé que és pel punt de referència amb el qual la comparem. I si al capdamunt del carrer Atmetllers la veiem grandíssima, enmig dels edificis, i al baixar cap a la platja la veiem més petita, innocentment podem pensar que és l’Illa la que canvia de posició per estar més a prop de nosatres, a mesura que ens anem allunyant.

Quan, cada dia entre a Benidorm, des de més amunt, l’Illa em dóna la benvinguda al matí, a la vesprada o a la nit, més gran que mai, amb un gran somriure. Ella, igual que jo, sap que de ben petita el meu iaio em va dur de viatge secret a veure-la, quan apenes sabia caminar i, així, em va oferir la possibilitat de veure-la de ben a prop, segurament per a tindre-la ben present, tal i com ha estat fins ara. Quan més temps passa, més agraïda estic al meu iaio d’aquell viatge secret que no recorde però que segurament m’ha fet veure l’Illa més a prop de mi des de sempre.

Anuncis
This entry was published on 8 d'Agost de 2013 at 10:38 AM. It’s filed under "bons moments", "la vida és bella", aigua, fotos, música, music, Natura, Paissatges, Sentiments, sentits, somni, sueño, summer, Valors, vida and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Deixa un comentari

