maisseblog

La il·lusió, camí cap a la felicitat

lespetitescoses

Justament este mateix matí llegia un article sobre com trobar la felicitat i ensenyar als nostres fills a aconseguir-la, o almenys valorar-la, a la seua vida. Hi ha molta literatura sobre com trobar la felicitat i ningú sap exactament com aconseguir-la. No hi han fòrmules màgiques ni receptes meravelloses, però una cosa està ben clara. Si en els moments que som feliços de veritat analitzarem què és el que tenim i perquè ens sentim feliços, podríem saber exactament, cadascú de nosaltres, quina és la causa de la nostra pròpia felicitat.

I per què parle hui de la felicitat? Doncs perquè, com podeu imaginar, estic feliç. A banda de que les hormones m’ajuden a poder estar-ho, estos últims mesos han estat plens de moments inoblidables, d’experiències meravelloses. En fi, de motius pels quals puc estar ben feliç. I no penseu que m’ha tocat la loteria ni que m’he comprat un cotxe ni m’he anat de viatge al Carib. La meua felicitat s’ompli, segons he pogut observar i valorar, amb petites coses a la vida diària. Amb detalls que fan que cada dia tinga causes per les quals estar feliç, i ara vos n’explicaré algunes.

Com ja hem acabat el curs, esta època és la dels acomiadaments, de les emocions i de l’aflorament dels sentiments, i quan surten a flor de pell. Aquelles petites coses de les quals parlava abans, no són més que un conjunt de moments, que aparentment no són històries estelars, però que ens poden arribar a fer molt feliços. Per exemple: una mirada, un somriure, una paraula d’agraïment, un sentiment de col·laboració, una il·lusió… Ací tenim la paraula clau: la il·lusió.

Estic totalment convençuda que hem d’omplir la nostra ment d’il·lusions per a poder viure feliços. Ahir vaig descobrir que amb il·lusió som capaços de fer coses que no imaginaríem poder aconseguir abans de ser plantejades. La il·lusió mou a les masses i fa que duguem i transportem eixa força necessària per lluitar i treballar pel que volem, a pesar dels inconvenients i les traves que segurament trobarem pel camí. Sense il·lusió és molt difícil d’aconseguir quasi res en esta vida. Almenys eixa és la meua experiència després d’este curs tan enfeinat i a la vegada tan ple d’il·lusió i, finalment, d’èxits. Petits èxits personals que em serviran i m’acompanyaran per sempre.

I això és el que m’enduc a l’acabament d’este curs, que no és poc. A més a més, eixa il·lusió, és la que farà que, quan torne a passar moments difícils, quan l’ambient no siga favorable, bé per persones negatives que afecten en la meua positivitat i, naturalment, quan la intenten restar, o bé quan les meues hormones passen a l’estat de repós i ho veja tot negre, revisca la meua ànima il·lusionada i alegre, per viure moments, de nou, realment interessants.

Per això, i des d’ací, vull donar les gràcies a tots els que heu format, amb mi, part d’este curs, professorat, alumnat, companys, amics, sobretot amb els que he compartit il·lusions i moments realment emocionants, amb nervis, amb alegries, amb moments no tan alegres, però que ha fet que el meu ser s’haja omplit, un curs més, d’il·lusions i de ganes per lluitar en esta batalla, de vegades dura, de vegades bella, que és la vida. Començarem nous cursos, podrà canviar l’escenari i podran canviar els actors, però molts de vosaltres quedareu al meu cor per sempre més.

Bon cap de setmana amics, i bones vacances als meus alumnes!

Anuncis
This entry was published on 29 de Juny de 2013 at 6:46 PM. It’s filed under "bons moments", "la música i els sentits", "la vida és bella", flors, flower, fotos, paraules, Sentiments, sentits, somni, Valors, vida and tagged , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

Deixa un comentari

