maisseblog

I el 2012 s’acaba…

Paraules del 2012

Hui s’acaba tot un any ple de moments, sensacions i sentiments. Es fa difícil resumir tot este any sense donar importància a les paraules que he sentit i he pronunciat, les lectures que he gaudit llegint i els textos que he escrit i compartit amb vosaltres.

Com veieu, gran part del meu any es podria resumir en lletres i paraules. Estes lletres podrien ser un resum de moments i sentiments, tots rebolicats a l’hora, que podrien formar un gran paquet de diverses sensacions i pensaments.

Doncs això és justament el que he volgut compartir hui amb vosaltres. Ara està molt de moda, en el món de les xarxes, al món digital, presentar núvols de paraules, nuvols d’idees, núvols de tot el que es publica per la xarxa de xarxes i tot allò que destaca més.

Un núvol de paraules no és més que un resum de les paraules utilitzades a qualsevol lloc. És a dir, una representació visual de les paraules que formen un text, on la seua grandària és major quan més gran és la freqüència de la paraula a eixe text. Permeten resumir les paraules més pronunciades a un país, o les paraules més utilitzades a qualsevol text o lloc web. Hi ha moltes aplicacions que ja permeten contar les paraules i dibuixar el corresponent núvol, segons la seua freqüència. També hi ha llocs web que ens permeten crear un núvol personalitzat, fins i tot amb la forma, color, tipografia i origen del text.

Per exemple, ací tindrieu el núvol de paraules del primer capítol de Don Quijote de la Mancha.

Hui he vist publicat que algú havia creat un món de paraules, destacant una paraula de la història de cada país al món, tret de Wikipèdia. El resultat ha estat realment molt trist i depriment. Quasi tots els països destacaven la paraula guerra (war, en anglés).

Em resistisc a pensar que el món és realment com el pinten els mitjans de comunicació. I per això, justament he volgut fer la prova amb el meu bloc. He agafat l’adreça del meu bloc i l’he posada a una d’estes aplicacions per veure quines han estat les paraules més utilitzades per mi enguany, mitjançant el meu bloc. Vos deixe un enllaç a algunes altres aplicacions que podeu utilitzar.

El meu cor de paraules

I aquest és el meu resultat. Ha quedat bonic, veritat? Sobretot perquè, més que siga agradable visualment, si mirem i observem les paraules, estes diuen molt de mi i dels meus pensaments.

I què és el que demane per al proper any 2013? Doncs demane moltes de les paraules del meu núvol, i que s’estenguen per tot el món. Com per exemple: sensacions, sentiments, compartir, natura, viatge, pensar, imaginar, paissatge, esforç… Demane poder seguir compartint amb vosaltres les meues paraules i que em seguiu llegint, perquè un escriptor no és ningú sino té un lector que el llig. Hui justament ha estat WordPress qui m’ha informat què en tot este any he publicat 71 entrades i he tingut 10000 vistes. Gràcies a tots vosaltres, benvolguts lectors!

I finalment m’agradaria demanar per al 2013 molta il·lusió per a poder afrontar tot el que ens ve, salut, esperança i menys retallades!

Feliç any nou 2013 i que sigueu molt feliços, amics!!

Anuncis
This entry was published on 31 de Desembre de 2012 at 11:53 AM. It’s filed under "bons moments", "la música i els sentits", "la vida és bella", fotos, paraules, Sentiments, sentits, Temàtiques, Valors, vida and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

4 thoughts on “I el 2012 s’acaba…

  1. Mª José es per a mí un gust llegir el que tu escrius, m’agrada molt la teua manera de expresarte i transmets molts sentiments i molta pau. Feliç 2013 familia.

  2. Moltíssimes gràcies, Mila!
    Una abraçada forta per a tu i els teus! Feliç any nou!! 🙂

  3. No sé còm ho fas, però sempre em sorprens! I ja saps…. MAI DEIXES D’ESCRIURE, PER FAVOR.

  4. Moltes gràcies, Elena!
    Gràcies per estar sempre ahí! Feliç any nou!!

Deixa un comentari

