maisseblog

Els nadals i les vacances

Els nadals

Cada vegada m’agraden menys estes dates. Et fas adult i vas creixent i detectes amb més força la hipocresia de les persones. Amb les xarxes socials es fa més patent tot el que s’oculta i es mostra, davant de tots, sense por a mostrar-ho i a no ocultar-ho.

I realment penses, felicitar-se… per a què? Per quina raó hem de felicitar-nos en estes dates i no durant tot l’any? Per què no ens volem durant tot l’any i no fem coses per felicitar-nos diàriament? Realment la gent fa coses durant l’any per les quals hauria de felicitar-se? Si la resposta fóra no… això sí que seria trist.

M’he adonat, en estes dates, ja que tinc més temps per a pensar, que enguany no tinc el cos carregat, a l’altura de les cervicals, com altres anys passats. L’estrés diari no em pesa. Quina cosa més estranya! Però és així.

Quan les coses que fas, encara que per obligació, les fas a gust, no pesen, no fan malestar. Tot al contrari, donen gust i et sents fins i tot orgullosa de tot el que has pogut fer. I per què ho fas? Doncs per pura supervivència. Encara que ja ho he dit altres vegades, els dies en què disposem de més temps, cal treballar per a la supervivència. Així és com podria resumir-ho.

Molts pensaran que el professorat està de vacances i quines vacances més llargues que té. No recomane a ningú la meua feina, ja que, encara que m’agrada molt, és més, la gaudisc a rabiar, és també molt dura, sobretot a les vacances i els caps de setmana. El dia a dia és més lleuger. Això és com tot i com cadascú. Hi ha gent que tinga la feina que tinga no s’agobia mai per res. I, tot al contrari, hi ha gent que podent tenir la feina més còmoda, se la complica. I jo estic en eixe segon cas.

Encara que tinga vacances aprofite, pràcticament tot el temps, per a preparar material, podríem anomenar reserves per a l’alumnat, per després sobreviure al dia a dia. I és que aquesta disciplina que és la meua és tant canviant… que sempre s’ha d’estar al dia, si el que vols és donar als teus alumnes el millor que pots oferir.

No sé quan arribarà el dia en què estiga ociosa i diga: No tinc res a fer. Imagine que mai. Però he de recordar-me a mi mateixa que mentrestant estic preparant i estic gaudint, realment, encara que treballant, estic vivint i sobrevivint.

Anuncis
This entry was published on 29 de Desembre de 2012 at 8:00 PM. It’s filed under "la música i els sentits", "la vida és bella", fotos, Macro, Valors, vida and tagged , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

2 thoughts on “Els nadals i les vacances

  1. Penso com tu, en que les festes de Nadal són les festes del consumisme i la hipocresia. Jo sempre estic desitjant que no arribin, i quan ho fan vull que passin el més aviat possible.

    De totes maneres, Bones Festes!!!

  2. Moltes gràcies, Santi, per respondre i per llegir-me.
    Salut!

Deixa un comentari

