maisseblog

Entre lectures i entre paraules

Ja he acabat el llibre que des de fa 2 mesos i mig estava llegint. És un llibre que m’ha animat en molts moments durant estos mesos i també m’ha ajudat a conéixer-me millor. Més que un llibre de lectura, crec que és un llibre de consulta. Un llibre per tindre’l a mà i anar rellegint les seues rutes i els seus consells. I això faré d’ara endavant, consultar-lo quan el necessite.

Ara ja he començat a llegir-ne un altre i, com una xiqueta petita, ja estic emocionada perquè em sembla que m’agradarà tant o més que el que acabe de llegir. En aquest cas, és un autor el que narra una història però, pel que sembla, molt realista i amb vivències quotidianes. A l’autor només l’havia sentit parlar per ràdio una vegada, el dia de la presentació d’este mateix llibre, ara fa any i mig. Després d’escoltar la seua entrevista, ja em van entrar moltes ganes de llegir el seu llibre. Abans que em plantejara comprar-me’l, ha arribat a les meues mans, encara que no havia acabat de llegir l’anterior. De totes formes, sí que era un dels llibres que volia llegir només poguera.

Recorde exactament el dia que vaig escoltar a la ràdio l’autor quan presentava este llibre. Jo em trobava conduint el cotxe, on sempre estic quan escolte la ràdio, i recorde exactament on era i les sensacions que em va causar escoltar l’entrevista. També vaig sentir unes ganes enormes de llegir-lo, pel seu títol, que és realment curiós i, sobretot, per les idees i la forma de transmetre l’autor els seus sentiments. Ara, que ja he començat a llegir-lo, tal i com recorde de l’entrevista de fa any i mig, estic tornant a reviure les mateixes sensacions que em va provocar la màgia de l’autor eixe dia, a la ràdio.

No sé ben bé el que em passa últimament. Crec que estic descobrint la màgia de la lectura, combinada amb la màgia de l’escriptura, i clar, per a mi, novençana en este propòsit, són característiques realment fascinants i atraients. Fixeu-vos si el llibre que estic llegint ha tingut un veritable èxit, que en sis mesos, ja va traure la 15na edició.

Només he llegit tres capítols i puc destacar una idea que em dóna el tema per parlar hui. Seré breu, perquè parlant del llibre ja m’he menjat un bon tros de la meua entrada.

No vos ha passat mai que hi ha persones que tenim la sensació de conéixer de fa molt de temps, encara que fa poc que sabem d’elles? No vos resulta que amb certes persones és més còmode parlar, entaular converses i les sentim molt properes? Per contra, hi ha gent que coneixem de més temps amb les qui no podrem mai arribar a una conversa una mica interessant. De segur que sou capaços de pensar amb eixe tipus de gent que, sense ser persones tòxiques, no acaben de ser el que realment pensàveu i com dic jo, ni fu ni fa. Tant se val, ni fan pols ni remolí als nostres sentiments.

Segurament eixes persones que no ens fan vibrar són aquelles que no viuen intensament cada moment. L’altre dia, vaig sentir per primera vegada, també a la ràdio, l’autora del llibre que acabe de llegir, i puc dir-vos que només amb l’emoció amb què explicava les coses, ja pense que valdria la pena coneixer-la. Crec que qui pot transmetre l’emoció parlant, qui no pot ocultar-la, està regalant molt a la resta dels humans, un trosset molt més gran del que necessitem cada dia.

Sé que no vos he dit ni el llibre ni els autors però si escolteu la música que he posat hui, vos pot ajudar a esbrinar-ho.

Que passeu un bon dia i a ser feliços!

This entry was published on 14 d'Agost de 2012 at 7:28 PM. It’s filed under "bons moments", "la vida és bella", flors, flower, fotos, música, Natura, Sentiments, Valors, vida and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

4 thoughts on “Entre lectures i entre paraules

  1. Pere Lozano on said:

    Podries ilustrar-nos i dir els titols i autors dels llibres en questio…

  2. Encara no ho has endevinat amb les pistes que he donat?

  3. Podries dir el titols dels llibres, jo en eixes pistes no tinc ni idea. Saludets

  4. Vinga va, ho diré, ja que veig que esteu interessats.
    El llibre que ja m’ha llegit és “Una motxila per a l’univers, 21 rutes per viure les nostres emocions”, d’Elsa Punset.
    I el que he començat a llegir-me és “Si tú me dices ves lo dejo todo… pero dime ven” d’Albert Espinosa.
    Tant un com l’altre parlen o trasmeten sentiments de forma molt profunda.
    Gràcies, Mila, per seguir-me. Besets!

Deixa un comentari

