maisseblog

Els exàmens, la voluntat i els reptes

Tots els anys explique als meus alumnes que han de gaudir fent exàmens, sobretot quan es queixen de fer-ne. Sempre he pensat que els exàmens són proves necessàries per entrenar-se com a estudiants, tot el contrari del que ells pensen.

De fet, ho dic amb coneixement de causa, ja que porte tota la vida fent exàmens i crec que formen part d’un cicle necessari en la nostra vida d’estudiants i de no estudiants. Pensareu, com els meus alumnes, que estic boja. Ells no m’ho diuen, però amb la cara que em posen quan els ho dic, ja puc imaginar el que pensen. I és, en eixe moment, quan els explique que jo, a partir dels últims exàmens a la universitat, gaudia al màxim en cadascun d’ells. I més tard, sempre he vist els exàmens com a una oportunitat d’entrenar la ment i el cos, una forma de reptar-se a un mateix i conéixer millor les nostres capacitats. Ho he pogut seguir fent fins ara, a les oposicions, a les proves d’idioma, als exàmens de certificació, i de segur que em quedaran molts més per fer-ne, encara que ja faça vora 15 anys que vaig acabar la carrera a la universitat.

Si estudiàrem en profunditat tots els avantatges que comporta fer exàmens, podríem extraure les capacitats que es treballen, com són: la preparació, la concentració, la planificació, l’explicació i exposició, la presentació, la voluntat, la confiança en un mateix i sobretot, la satisfacció d’entrenar-se per aconseguir fer les coses millor.

L’altre dia llegia, al llibre que ara estic llegint, sobre la voluntat. L’autora exposa que la voluntat és una capacitat que a tots ens costa assumir. És eixa capacitat que no tots tenim quan hem de fer coses, i ens costa decidir-nos a fer-les. Jo recorde quan eixa voluntat, en contades ocasions, em faltava en la meua època d’estudiant i ara me n’adone que és fonamental per a l’estudi i per a qualsevol activitat que hàgem de fer. L’autora recomana pensar que, si tenim peresa de començar a fer una activitat, pensem que només seran 5 minuts, per tal de començar-la, que és el pas que més costa. I és de veres, una vegada superat eixe temps, ja no és cap problema.

Parlant d’estudis i de voluntat, no podria deixar passar el concepte de repte. Tots hauríem d’estar proposant-nos reptes nous cada cert temps, per tal de variar la monotonia i, a més a més, guanyar la confiança en nosaltres mateixa i sentir-nos millor. Per això, jo intente proposar-me nous reptes, perquè si no, tot seria molt avorrit, i també seria prou avorrit no arribar a saber si som capaços o no de fer qualsevol cosa nova, i quedar-nos pensant que no podrem.

Per això, potser algun dia, vos parlaré de nous reptes que tinc al cap i estic planificant amb els que estic molt il·lusionada i que em donen eixa “xispa” necessària, que sumat a moltes altres coses importants, em fan molt feliç.

Anuncis
This entry was published on 25 de Juliol de 2012 at 7:47 AM. It’s filed under "bons moments", "la vida és bella", fotos, Sentiments, somni, Valors, vida and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

4 thoughts on “Els exàmens, la voluntat i els reptes

  1. Monica Amillo on said:

    Hola Maisse, escrius molt bé, tens rao en tot el que dius ,però jo crec que de vegades en la meua vida d’inifinits exams, me n’he trobat moltes voltes exámens en els que el contingut ni es pareix a allò donat en clase o una dificultad propia de una profesional en la matèria mes que la de un alumne en periode d’ensenyament, per lo que pensé que en teoría tens rao pero la realitat de vegades fa que mine la teua autoestima per que no hi ha relació en temps estudiat i resultats. tambe es podría parlar de que quan tu fas un examen Per. A una aula no tens en compte que cada alumne depren. Diversa manera, un son mes memoristics, altres mes creatius i el examen els talla a tots pel mateix lloc.
    Bo, enhorabona pel blog

  2. Moltes gràcies, Mònica, per llegir-me i per donar la teua opinió. Jo sí que intente tindre en compte que els alumnes aprenguen, fins i tot als exàmens, i els ho faig saber en eixe moment. També hi ha formes i formes de posar un examen… La gràcia està en planificar-ho bé.
    Gràcies per la teua aportació i una forta abraçada! 😉

  3. Totalment d’acord amb tu. Aquest juliol he fet l’últim examen (escrit) de la carrera i ja estic desitjant tindre nous reptes que poder superar i disfrutar. Una entrada molt bona 🙂

  4. Moltes gràcies Maria! M’agrada saber que penses així. De segur que ho superaràs tot ab tot d’èxit amb eixa força per superar-te que tens.
    Estic recordant-me que he oblidat dir que fins i tot gaudisc estudiant i que durant anys encara no he deixat d’estudiar.
    Una abraçada! 😉

Deixa un comentari

