maisseblog

La música i els sentits


La música em revoluciona els sentits. La bona música, sobretot la que m’alegra, eixa música especial, m’activa els sentits i em remena totes les cèl·lules del meu cos. Quan la sent em trobe enmig de l’univers gaudint d’eixe moment únic de sentir-la. En eixe just moment és quan pense que la vida és … meravellosament bella!

Podrieu pensar que estic una mica boja o que estic tornant-me massa espiritual. Podeu pensar-ho, de fet jo també ho pense. Però ho pense i me n’alegre. I reflexione…, i per què no ser i sentir així? I al mateix temps, sent unes ganes boges de què els meus m’acompanyen en este camí a l’univers, perquè si ja és bo sentir-ho, més bo és sentir-se acompanyat en el camí. És més, és meravellós poder compartir-ho.

Podria parlar de moltes anècdotes i vivències relaccionades amb la música i amb mi. Des de ben xicoteta, els meus pares em van apuntar a l’escola de música i el meu iaio em portava a cantar en la coral infantil del meu poble. Tenia 8 anys i ja cantava concerts amb públic. De fet, això també estava ajudant-me a perdre la por a la posada en escena i estar davant del públic. El fet d’estar davant de molta gent és una experiència que ha de superar-se possitivament, sobretot al principi. I com que no sé quin va ser el meu principi, he començat pels 8 anys, que és el mínim que jo recorde.

Després, dels 10 als 12 anys, vaig passar a la coral jovenil. I a partir dels 12 anys, ja vaig passar a la coral dels grans, d’adults, encara que jo no ho era encara, però la majoria sí que ho eren, i ben grans. Vaig tindre l’experiència de compartir aficcions amb gent gran i pense que això també serveix per a la vida.

Al mateix temps anava al conservatori, a classes de solfeig i instrument, vaig començar amb el piano i més tard amb el clarinet. Tinc un molt bon record d’aquelles classes, que estaven ubicades al Col·legi Leonor Canalejas. Eixos corredors van ser testimoni del meu amor i la meua adolescència, eixes classes de solfeig de vegades dures, perquè els nervis no em deixaven afinar ni atinar en el dictat, però sempre agradables per la companyia. Eixos anys van ser molt gratificants musicalment i personalment.

Més tard, als 18 anys, entrava a la banda de música a tocar el clarinet baix. Durant eixa època vam viatjar molt. La banda era la millor excusa perquè a casa em deixaren sortir a algun lloc i em va permetre viure experiències inoblidables. Com veieu, tota la meua infància i adolescència i, més tard, fins a ser mare, m’ha acompanyat la música en el camí.

Per això ara, que em considere músic però no l’exerceixc regularment, necessite de la música diàriament, necessite sentir-la, necessite cantar, necessite viure la música dins de mi, ja que sempre l’he viscuda. Després de tants anys cantant, necessitaria cantar tots els dies i pense que molt prompte alguna cosa hauré de fer per acomplir-ho. Quan ho faça, ja ho sabreu.

Per acabar, vos dic que una de les majors satisfaccions que últimament he experimentat ha estat poder compartir moments musicals, bé ballant, bé cantant o bé tocant, amb els meus fills. Eixe moment màgic en què gaudim de la música, ens mirem als ulls i som feliços, voldria que no acabara mai i que durara per sempre.

Amics, vos dessitge molts moments musicals perquè crec que tots necessitem tindrel’s.

Anuncis
This entry was published on 8 de Juliol de 2012 at 1:13 PM. It’s filed under "bons moments", Bokeh, fotos, Macro, música, music, Valors, vida and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

2 thoughts on “La música i els sentits

  1. Crec que la foto que deuries de posar per a il·lustrar aquesta entrada es la que tens en la capçalera del blog amb els auriculars, expressa molt bé el que contes 😉 Per cert, una entrada molt bonica, estic totalment d’acord amb tu: sense música la vida seria molt trista.

  2. Gràcies Maria! He posat la foto que deies perquè ho has dit tu, que ja saps que no l’haguera posat. Besets!

Deixa un comentari

